au telephone

Publié le par nezzarhi

AAN DE TELEFOON
Opnemen, neerleggen, de hoorn, de lijn, enz.
AU TELEPHONE
Décrocher, raccrocher, le cornet, la ligne, etc.
U telefoneert naar of ontvangt een telefoontje van een Nederlandstalige. Wat zegt u hem/haar, wat kan hij/zij u zeggen ?
Vous téléphonez à ou recevez un appel d’une personne néerlandophone. Que lui dites-vous, que peut-elle vous dire ?
Voici quelques pistes:
  • Hallo, met Julie De Coninck.
  • Zou ik met Mevr. Van Peel kunnen spreken, a.u.b. ?
  • Ze is aan de telefoon. / Haar lijn is bezet. Kan ik een boodschap aannemen ?
  • Er wordt niet opgenomen. / Niemand antwoordt.
  • De verbinding werd verbroken.
  • Een momentje, a.u.b. / Blijf aan de lijn a.u.b., ik verbind u door met Mevr. Schmidt.
  • Hij is in vergadering, zou u later kunnen terugbellen ?
  • U kan hem bereiken op het nummer 0476/65.32.48. / Hij is gedurende twee dagen onbereikbaar.
  • Er zijn storingen op de lijn / interferenties. / De verbinding is slecht, ik hoor u bijna niet.

Voici les questions et leurs traductions
Hallo, met Julie De Coninck.
Bonjour, Julie De Coninck à l'appareil.
Zou ik met Mevr. Van Peel kunnen spreken, a.u.b. ?
Pourrais-je parler à Mme Van Peel, s.v.p.?
Ze is aan de telefoon. / Haar lijn is bezet. Kan ik een boodschap aannemen ?
Elle est en ligne. / La ligne est occupée. Puis-je prendre un message?
Er wordt niet opgenomen. / Niemand antwoordt.
Sa ligne ne répond pas. / Il ne répond pas.
De verbinding werd verbroken.
Nous avons été coupés.
Een momentje, a.u.b. / Blijf aan de lijn a.u.b., ik verbind u door met Mevr. Schmidt.
Un instant, s.v.p. / Restez en ligne, s.v.p., je vous passe Madame Schmidt.
Hij is in vergadering, zou u later kunnen terugbellen ?
Il est en réunion, pourriez-vous rappeler plus tard?
U kan hem bereiken op het nummer 0476/65.32.48. / Hij is gedurende twee dagen onbereikbaar.
Vous pouvez le joindre au 0476/65.32.48. / Il est injoignable pendant deux jours.
Er zijn storingen op de lijn / interferenties. / De verbinding is slecht, ik hoor u bijna niet.
Il y a de la friture sur la ligne / des interférences. / La communication est mauvaise, je ne vous entends presque pas.

Publié dans neerlandais

Pour être informé des derniers articles, inscrivez vous :
Commenter cet article